Dagens DN

Som vanligt en morgon i Stockholm inleds den med en snabbstudie (en timma drygt) av dagens DN. I vanliga fall brukar jag oftast slå igen tidningen med någon form av obehag av något jag läst. Idag är det österrikare som låser in och våldtar sitt barn det som framkallar mest olustkänningar. Även att Mugabe verkar dundra igång med våldet igen skrämmer mig, eller det som skrämmer mest är att det föräras en liten notis på Utrikes och ett litet omnämnande på ledarsidan. Detta får inte glömmas bort, kom ihåg, glöm för helvete inte bort Zimbabwe. Förvånas samtidigt över att Utrikes bara får en sida idag, notera EN sida. Visst kan vi lägga till ett uppslag om österrikarna men ändå, en halv sida en tisdag, har alla korrar åkt på semester? Nu ska jag nog komma till det som är viktigt här, något positivt faktiskt. Jag läser två spännande artiklar om miljön, ni som känner mig vet att jag har något bultande för miljön. Inte sådär jätteradikalt men jag försöker bry mig lite, i de stora frågorna som mest. Dels läser jag om några lirare i Sthlm som bränner runt i elbilar från 90-talet. Tyckte det verkade soft, deras milkostnad var i dryga slängar 1-2 kronor, vad en bensindriven bilfan kostar kan ni räkna själva på men det är över 15 kronor i alla fall. Därför hoppas jag innerligt att de där omskrivna Hybridbilarna gör intåg snart, köp köp köp. Vattenfall, vårt stolta svenska miljöförstörargäng, har slagit näven i bordet och fått tummen ur röven. Nu jävlar har de lyckats uppfinna ett kolkraftverk som inte släpper ut någon koldioxid. Ett kolkraftverk som inte släpper ut någon koldioxid låter ju helt crazy tänkte jag först. Men för er som inte orkar läsa själv så har de uppfunnit något system som brassar ner all koldioxid en kilometer ner i marken istället för rätt upp i luften. Beundransvärt tycker jag, glöm bara inte att tipsa chipparna och indierna om uppfinningen, ett råd från mig allena. Kulturen var som vanligt rätt bister, enda läsningen var att Schottenius skulle försvara DN:s egen Leif Zern i Norén-historien Annars bara tråk, tråk, tråk.

Japp, så avrundar vi den här lilla stunden med att ta dagens första cigg och låta dagen börja på riktigt.

Nu avrundar vi den här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0