Rattfyllespelet

Då var alltså GTA IV släppt. Hade jag haft råd så hade jag definitivt skaffat det. Problemet är att man bara kan spela det på något av konsolerna Xbox360 eller Playstation 3. Eftersom jag bara vill spela GTA IV och inga andra spel så vore det en dålig investering att punga ut några tusen lax för kanske 60-80 speltimmar.
Det jag älskar med de andra GTA-spelen är att de utspelar sig i en verklighet, inga påhittade rymdmonster eller trollkarlar. Rymdvarelser har vi aldrig sett, trollkarlar kastar inte omkring på blixtar och eldklot. Trollkarlar har frack och drar upp kaniner ur cylinderhattar.

Jag har hört talats om några stollar som suttit utanför Webbhallen här i Stockholm i flera veckor för att köpa spelet på releasedag. En sak är säker: varken Niko Bellic, Carl Johnson, Toni Cipriani, Claude eller Tommy Vercetti hade köat för ett TV- spel. De hade i stället köpt spelet för knarkarpengar eller snott det i butiken. Fast troligast så spelar de inte några andra spel än livets hårda skola.
Nedan kommer ett litet klipp ur spelet, som också förklarar framgången för GTA-serien. Nedan visas hur man kör rattfull i ett spel. Rattfyllespelet! Förstå befrielsen att begå grov brottslighet av alla de slag, trygg och nykter i soffan hållandes i en plastdosa.



/Simon

Kommentarer
Postat av: lisa

ha en trevlig kväll! :)

2008-04-29 @ 19:27:12
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: Billy

Pah, så där ser det ut när jag spelar gta utan att vara rattfull. Ska införskaffa fyran när jag är tillbax från hedemora. Då blir det sena nätter. Jag gillar eran gemensamt ihopkokade blogg btw.

2008-04-29 @ 21:47:01
Postat av: Simon

Då ska jag komma och hälsa på dig Billy och sitta vid din sida och bara titta.

2008-04-29 @ 22:35:20
URL: http://svartepetter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0