080808

Fredag idag, 080808 står det i kalendern. Alla Stockholmare slår sig för bröstet, leker vattenkrig och super till det kring svampen. Borta i Kina slår sig diktaturen för bröstet och inviger OS tillsammans med hycklargänget IOK. För min egen del ska jag slå mig för bröstet och arbeta min sista dag för sommaren ikväll. Götlaborgarna slår sig för bröstet och tar avsked till några av stans största söner i regnoväder som ska slå det mesta. Vad som känns mest bittert? Att jag missar BD och att min underbara flickvän är där och inte jag. Way Out West är ändå våran lilla festival, det var där det blev på riktigt. Fast Emmaboda har ju sin självklara del i historien den med. Enda lilla glädjen jag får är som sagt att det ska regna som fan i Gbg under helgen vilket gör livet lite mera uthärdligt. 08-firandet klarar jag mig gott utan, är ingen Stockholmare än så att säga. Kinesernas OS ska jag försöka undvika i så stor grad som möjligt. Mer om min personliga bojkott en annan dag då huvudet mår bra.

Så ja, då ska jag snart dra på mig de illaluktande arbetskläderna en sista gång. Min åttonde sommar uppe på Hamburger-kullen tar slut och jag hoppas innerligt att en epok går i graven nu och min relation till Gyllene Måsen får ett slut. Av erfarenhet ska man aldrig säga aldrig så även den här gången. Nästa sommar ser jag hellre att jag sitter på en redaktion någonstans och får göra det jag vill istället.

Verkar som om mina vänner här ska ut och supa ikväll. Undrar om någon har kraft och ork att dricka lite med mig imorgon då. Annars pissar jag på er alla om ni sviker nu. Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0