En dryckesodyssé genom livet

Den gamle sitter rätt nära havet och lever fortfarande. I torsdags var det dock inte långt borta att jag sa adjö till jordelivet. En kristusfylla blev och korsfästningen var sekunder ifrån. Hann i alla fall med att vara på två ställen i Götet jag aldrig varit på. Dels Sticky Fingers som var snudd på bedrövligt. Massa fulla artonåringar, vulgärt högljutt men till sin fördel billig dricka. Efter fyra snabba och en jäger begav vi oss mot Jazzhuset, legendarisk indiemark vad jag förstått. Särskilt torsdagarnas klubbar, tidigare GUMP, numera Svanen fast just denna gången skivbolaget Luxury som spelade My Darling YOU!-låtar om och om igen, blandat med Smiths typ. Kvalitén på Dj:andet var väl under all kritik, likaså min nykterhetsgrad. Lyckades med bravur undkomma en utslängning. Hade det varit Spyan hade jag varit ute i rännstenen på tio snabba. Men trevligt var det, träffade en bekant från Emmaboda och hade väl rätt trevligt helt enkelt. Fint var det inne på stället också, röda rummet bland annat, kanske en motsvarighet till Vita baren, vad vet lilla jag? Sen irrade vi runt i Göteborg tidig morgontimma innan det blev första morgontåget och bussen hem. Sov hela vägen och var inte alls i form för vaken aktivitet. Fredagen gick i bakfyllans tecken, var helt lost hela dagen och på kvällen var vi på arton-årsfest där ölen gick långsamt, långsamt ner i strupen. Lika bra så säger jag, en totalfylla till hade nog tagit knäcken på mig.

Således ikväll ska vi till en gammal Robinson-deltagares hus och dricka coctails var planen. Mycket som händer, sen blir det rehab och plugg i några dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0