Facebook-hallelujah-moment

Hemma igen i tunnelbanornas och stressens hemstad efter en helg i Sveriges andra stad. Lovar att återkomma lite senare ikväll med ett kåseri kring Wayoutwest. Efter att disk, tvätt, styrelsemöte och matinköp är avklarat och innan Xboxet och kvällens vin kommit fram.

Så länge kan jag meddela att jag har råkat ut för min första Facebook-hallelujah-moment. För många år sedan förälskade jag mig i en tjej under en sommar på en bibelskola utanför Jönköping. Tjejen var såklart den snyggaste och populäraste av alla. Helt hormonstinn försökte jag med alla medel tillgängliga att få hennes uppmärksamhet. Vilket såklart inte gick något vidare. Hon tyckte att ett av mina bästa vänner var lite intressantare och hängde väldigt mycket mer med honom. Han var längre är mig och var bra på både gitarr och fotboll. Jag var bra på att rita och hade bättre musiksmak. Inte svårt att lista ut vem av oss idag som till hösten ska läsa bibel och idrott och vem som ska fortsätta sin journalistutbildning, eller?
Återigen till Facebook och samtiden.
"People you may know" heter en väldigt kul flik på Facebook. Där dyker det upp en massa gamla vänner som man egentligen inte är så sugen på att adda, men väldigt gärna går in och spionerar på. Antaligen hamnar också jag på deras sådan flik, och de känner antagligen samma känslor inför att inte ta kontakt med mig igen. Avståndet är ömsesidigt.
Förra veckan dök den här ungdomskärleken upp på listan. Nu var hon ihop med någon ny tam kille och till råga på allt gått och blivit tjock! Jag har aldrig mått så väl av facebook som jag gjorde just då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0