Farväl Jotex

Igår natt hörde jag den hemska nyheten. Jotex i Värnamo läggs ned helt och hållet. 75 anställda, många goda vänner och arbetskamrater förlorar sina jobb. Lagret flyttar till typ Polen, kontorstjänsterna omplaceras till Borås. Jotex har växt för mycket för att få plats i den lilla plats som staden vid E4:an kan erbjuda.
Pratade med Dennis som är kvar på lagret och fick höra hur jarjongen gick. Många var ledsna, men knappt någon var arg. Gunnar som är för gammal för att skaffa ett nytt jobb fällde en tår. Det gör ont i mitt hjärta när jag hör det.
Jag tänker på alla de familjer i Värnamo som nu förlorar en inkomst, och även att det nog blir färre jobb bland transportföretagen i min hemstad.
Nu vet jag hur Michael Moore kände sig när bilproduktionen i Flint lade ned. den goda nyheten är att mitt i lågkonjukturen så är det tillväxt som gör att företaget flyttar, inte konkurs. Och att en hel del jobb kommer att skapas i Polen.

/Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0