Hallå där lilla bloggen

Hej hej bloggen! Ligger för tillfället i Olivias säng och tittar på när hon försöker välja kläder. Det brukar ta ett tag så jag passar på att skriva en liten hälsning på bloggen under tiden. Dagarna här i Frillesås rullar på rätt fort. Igår satt jag mest i huset och gjorde ingenting. Lagade lite mat till Olivia när hon hade lunchrast på jobbet. På kvällen åt vi god mat hos Olivias mor och såg på "Fjärilen i glaskupan" av Simons favoritexcentriker Julian Schnabel. Det åskade och regnade som fan hela dagen typ, jobbigt jobbigt.
I tisdags firade jag och Olivia ett år som par. Minst sagt trevligt hade vi. Frukost och champagne i sängen, salladslunch, en tur i Göteborg och en god middag med lite drinkar efteråt. Lagom klyschromantiskt liksom, i vanliga fall är vi inte sådana men någon dag om året kan vi få passa på.
Idag en tur till Kungsbacka och ikväll ska vi ut och jag hade tänkt bli kalas på nitton-kronorsöl jag, en beräknad hemkomst vid sextiden imorgon, najs najs.

Har hunnit fundera lite över OS utan att komma till några större insikter. Bäst tycker jag Ara är som pissar ett x antal tusen andra OS-deltagare rakt i skallen genom att i ren protest lämna kvar sin medalj och på så sätt be hela jävla etablissemanget att dra åt helvete. Många andra hade blivit överlyckliga över den där lilla bronsbiten, men inte Ara som är fly förbannad, med all rätt. Därför blir Ara dagens hjälte här på Svarte-Petter. Amen.

Kommentarer
Postat av: Ida

ett år! herregud vad tiden går fort.

2008-08-15 @ 18:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0