Farväl Nitty Gritty

I tisdags kom världsnyheten, nej. Sverigenyheten. Nej, sorgligt men sant antagligen bara Stockholms-nyheten. Butikskjedjan Nitty Gritty har gått i konkurs.
Kom ihåg allt internetsurfande och alla postorderköp hemma i Värnamo året efter studenten. Nitty Gritty var en butik man drömde om att ha hemma i Värnamo, när man i stället gick till Stil, som också har bommat igen sist jag var hemma. Antar att det krävs gallerior och i bästa fall NK för att sälja kläder nu för tiden. Eller så är det lågkonjukturen som gör att JC kommit tillbaka med Entourage-Vince som höstens stora modell.

Vandrade iväg en runda till Nitty innan idag när jag hörde att de rear ut sin själ, allt ska bort i 70 procentig rea. Det var vad jag hörde i alla fall, men fann höstnyheter till fullpris framme i butiken. Ett gäng andra hyenor var där och snokade i kartonger där allt kostade 40 kronor. Det gjorde nästan ont att se kartongerna, jag vill ju att allt skulle vara lyxigt och så jättedyrt så man bara hade råd att åka bort till Zinkensdamm två gånger om året för att handla kläder. Eller, tja. Så jättespeciellt kändes det inte eftersom jag handlar kläder kanske fyra-fem gånger om året. Men nu var det mer Göfab-Tian än Söder-Stureplan. Som minne gamade jag åt mig den sista Rouges Gallarey-halsduken.

/Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0