Sommarens sista helg


Nu skiner solen i Växjö, familjen sitter på balkongen och läser Smålandsposten. Själv sitter jag vid datorn och undviker solen för att i stället lyssna på Biggie. Om en och en halv timma sitter jag på flyget på väg upp mot Stockholm igen. Imorgon börjar skolan och det verkar vara en massa "eget ansvar" undt repotageskrivande i höst. Därför ska jag skaffa Call of Duty 4 och en handkontroll extra så att Svarte-Petterredaktionen kan hålla riktig afterwork.

I fredags var jag och de vänner som är kvar i stan på Värnamodagarna. Lånade familjens bil och åkte till Hyggestorp som inte ligger så långt ifrån Ålabäckshult. Där bor en av mina bästa vänner, Emil. Välkomnades med tre hundar som strök omkring mig och skällde. Sen kom Emil själv med en Icakasse Slots pilsner.
  
Emils nya bil
Emil har köpt en ny bil med pengarna från kriget i Tchad. Kåkfarare.

Sen åkte vi två in till Värnamo, raggade upp Thomas, Klara, Ida och Sanna. Det var dags att besöka Värnamodagarna.
Jag trodde att det skulle vara några romer som höll tobleronelotteri från bakluckan på en skåpbil. Tji fick jag och visade upp legget då halva centrum var avspärrat och fullt med öltält, scener och människor. Snackade skit med några klasskompisar från gymnasiet, drack för många öl ur plastglas, gick hem och låg och kramades med Thomas i hans dubbelsäng iklädd bara kalsongerna.

Resten av helgen gick i kaloriernas tecken och jag passar på att äta upp mig nu när maten ändå står på bordet. Försöker köra GI fast tvärtom vilket betyder mycket kolhydrater och mycket protein. Mat-som-maten-äter dvs. grönsaker försöker jag undvika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0