Klimathot och kräftskiva

Så var det gjort. Riochan är inhandlad och väntar på att korkas upp. Det är fredag och jag ska köra lugn hemmakväll. Detta eftersom mina vapendragare i sommar, Disco och Dragan, är hemma i sina respektive barndomsstäder. Ungefär där slutade mina fingrar räkna upp bekantskapskretsen, och handen formar ett victory-tecken.
Klimathotet är en stor scam och SJ är nazister som inte vill ha kunder. Därför håller jag bara långfingret uppe och tar inrikesflyget för säkert sjätte gången i år och reser hem till Småland nästa helg. På fredag träffar jag gärna Er mina vänner, om ni inte har spridits med vinden. På lördag ska jag på kräftskiva med släkten. Jag är skaldjursallergiker.


Det här var rätt roligt. Världens största rappare Lil'Wayne, fortfarande våt bakom öronen, i gungiga, stereotypa Hot Boyz. Just nu behöver jag bara dum, svängig gangstarap för att släppa tankarna från tvättmaskiner och torktumlare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0