Back to civilization

Tillbaka i civilationen efter att ha tillbringat en vecka djupt inne i de småländska skogarna. Tog en liten avstickare till flickvännen på Västkusten eftersom resan dit var gratis och jag råkade vara ledig idag. Hade ingen större lust att vända hem till familjen i Rydaholm med efter-festivalångesten. Så nu sitter jag i sängen jag suttit i åtskilliga gånger och författar inlägg på bloggen efter min lilla bloggsemester. Regnet har fullkomligt öst ner hela dagen och Olivia har jobbat. Så dagen har gått till att försöka komma up to speed med vad som hänt under den gångna veckan. Lagade även lunch till min hårt arbetande kvinna. Citronkyckling med lite couscous och en förjävla god sås blev det. Uträttade lite ärenden för familjen Åkerman likaså. Hämtade paket i Kungsbacka och handlade mat, så vuxet det känns. Alldeles, alldeles snart kommer Olivia hem från jobbet. Blir lite mat och jag antar att vi kommer titta klart på Ebba & Didrik. Låter som en lagom lugn kväll inför de kommande fyra dagarnas avslutande arbetskvällar. Suget efter Way Out West blev lite större nu när så även Simon ska dit, men snart har vi en hel höst att tillbringa tillsammans, min gissning lutar åt att det blir mycket tv-spel och sen har jag planer för annat vi ska göra, men med det återkommer jag till en annan gång.

Hur var Emmaboda då undrar ni säkert alla? Eller några i alla fall. Jo för fan, det var en lyxfestival eftersom Olivias farmor och farfar bor i Lindås (litet samhälle ihopväxt med Emmaboda). Så det har bjudits på stadig frukost varje morgon, duschat varje dag, borstat tänderna och även lunch har det varit varje dag. Läst lite i den lokala dagstidningen och slutligen sov vi även två nätter i huset då Olivias allergi gjorde att uppvaknande på festivalområdet inte var speciellt roligt för hennes del. I övrigt har jag druckit tre flak öl, rökt cirka tio paket cigg och ätit en massa jävla mat. På ett sätt var det lite konstigt att ingen av närmaste i min festivalåkarkrets var med, vilket gjorde det lite lustigt ibland. Ingen Simon, Dragan, Frida, Offe, Oskar, Klarin-gänget eller Dennis. Så istället har jag varvat umgänget med Olivia med vänner och testosteroncampet från Värnamo. Rent bandmässigt var det väl inte speciellt välsått. Insåg väl att konserterna var det minst roliga på festivalen typ. Bäst var nog Boyz Noise och största besvikelsen Justice. Eller Justice var inte dåligt men hypen och peppen var total och det blev mer bara ett antiklimax där de alldeles för högt ställda förväntningarna inte infriades. Mysigast var i alla fall Billie the Vision & the Dancers. Den som ligga mest på festivalen var antagligen Facehunter har vi alla räknat ut. Fick se en lite halvtaskig, smygtagen bild på Facehunter i älskogstagen ute i skogen. Själv fick jag även bevittna ett par mitt under pågående samlag i en annan skog under min kissepaus. Kan kort konstatera att det åtminstonde var den mest bekväma festivalen jag varit på men effekten på det var att dagsfyllorna försvann, vilket var lite tråkigt, men jag är nog för gammal för sådant ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0