Brottsvåg på Söder

Polisen på Södermalm verkar ha en bråd dag idag. Morgonen inleddes med ett knivrån mot den lilla blomsterbutiken som ligger i Södra Stationshuset lite innan nio. Strax efter tio rånade två män med motorcykel pantbanken uppe på Götgatsbacken, strax bredvid H&M och Brunogallerian. Nu när jag var ute precis för ett besök på Bolaget hovrade en polishelikopter ovanför den södre delen av Götgatan samt att det stod en polisbil utanför Handelsbanken nere vid Ringen med poliser utanför som förhörde en människa. Jag funderar om det är ytterliggare ett rån på banken eller om det har något med ovanstående händelser att göra. Man kanske borde bli kriminalreporter istället. Lasse Weirup på DN är alltid spännande att läsa, organiserad brottslighet, unga grejer det.

Men nog om rånfrekvensen i mina kvarter. Från klockan 16 ikväll till klockan 16 imorgon ska det jobbas cirka fjorton timmar med ett sömnuppehåll på nio timmar någonstans där i mitten. Först en handledarsväng till skolan. Insåg innan att fan vad det kommer kännas konstigt i januari att inte åka till jobbet varje kväll, nu har jag vant mig vid det här och så är det snart slut. Skönt misstänker jag att det kommer vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0