Ensamhetens anlete samt adress



Nu i dessa Glasvegas-tider kom jag att tänka på bandet som mest av allt påminner om dem: Franke.
Kommer ni ihåg Franke? Det gör knappt jag heller. Förutom att de spelade på Wayoutwest förra sommaren och att jag då var på Kanye West i stället. Det ångrade jag inte då, och inte i dag heller. Jag har faktiskt inte ägnat Franke en enda tanke på säkert tre år. Förrän jag hörde Glasvegas.
Rockabilly, skinnjackor, oväsen, vuxen-emon, pretantionerna. Visst ser man lätt likheterna? Jag saknar Franke väldigt mycket. Reinholdzon skrev en krönika om att de skulle släppa en skiva förra sommaren, men det blev det inte så mycket av.

För att friska på minnet vill jag att ni går in och lyssnar på deras musik här. Särskilt "Ställs mot dig" och "Ensamhetens anlete samt adress." Ni/Vi pretantiösa som gillar Glasvegas för texterna kommer älska Franke ännu mer. Oväsendet är ännu högre och bröderna Franke är lite snyggare än sina skotska kollegor.

/Simon

Oj, nu gick jag in och läste Reinholdzons krönika. Den killen är sjuk i huvudet.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej Simon. Nu är det bestämt var jag ska bo. Jag ska inte bo i något av de nämda. Jag ska bo i Rönninge (12 min med pendeln till Södertörns). 24kvadrat i ett sutteränghus, egen ingång och kyl, spis och frys precis utanför. Är två till studentrum med egna ingångar i samma hus. Betala 3800 och då ingår allt. i huddinge var det ju inget bredband. Det blir nog bra. Var bor du för någonstans? Det är gött att du har litteraturen men jag trodde att det var gratis ;) Vi har ju gått i samma klass och allt :) .. Nej då .. men billigt ska det va..lika billigt som i ullared. Vi höres. GOD JUL

2008-12-22 @ 22:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0