Förhör, stulna sopborstar och rulltrappsrace

Söndagen i all ära. Den enda lediga dagen på veckan. Sitter likt förbannat och förbereder mig inför veckans alla seminarier. Och ja, glasögonsnoddarna är på.

Igår var jag på inflyttningsfest i Huvudsta. Offe, Oskar och Martina har på något vänster fått tag i världens största och fräschaste P Diddy lägenhet med takterass, över 100 kvadrat på två våningar. Det var en fantastisk fest, träffade en massa uppflyttade Värnamobor som jag inte pratat med på år och dar, bland annat två klasskompisar. En av dem är ihop med Freddy Söderberg i Hammarbys A-lag. Det ledde såklart till att både jag och Sune genast gick fram till henne för att prata/intervjua/förhöra om Freddys träning mellan säsongerna.
- Han dricker väl inte?
- Är han uppe i tid på morgonen och äter sin gröt?
- Äter han sina grönsaker?
Och så vidare. Blev lycklig när vi bytte nummer och bokade att vi skulle gå tillsammans på säsongspremiären i vår.

Kvällen avslutades med att vi slog sönder en stulen sopborste och att jag och Dragan racade uppför en rulltrappa. För att inte förlora vid slutspurten slängde jag mig och gled över golvet längst upp. Det känns i höften i dag.
Gårdagens mest använda uttryck är som det står nedan: "Vi byggde den här staden på Rauk'n'roll"
Eder Simon Hjälmefjord.

Kommentarer
Postat av: Baggen

Fränder! Från och med våren kommer jag att husera i hufvudstaden, jag kräver att det kvalar in på Inne/ute listan.

2008-12-16 @ 19:39:48
Postat av: Baggen

Fränder! Från och med våren kommer jag att husera i hufvudstaden, jag kräver att det kvalar in på Inne/ute listan.

2008-12-16 @ 19:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0