Jag gör en klassisk tidningsmiss

Sune måste ha missuppfattat mitt arbete. Jag är inte reporter, utan Smp har ett lager i källaren. Där förvarar de allt de kan tänkas behöva under tidningsproduktionen. Dataskärmar, skrivblock, arkiverade gamla tidningar. Med en pallyft och en anteckningshäfte går jag runt där nere och inventerar lagret. Bokför minsta pryl jag hittar, om det så är ett suddigummi.

Skämt åsido så har jag faktiskt skrivit lite. I dagens tidning är mitt arbete på löpet, vilket verkligen är en boost för självförtroendet. Fram tills vi hade morgonmöte  i dag och någon påpekade att efternamnet på min intervjuperson var felstavat. Vilken klassikermiss, det stod "Jansson" i stället för "Jonsson."

Här hittar man artikeln bakom löpsedeln. Den handlar om blommor.

I morgon är det julafton och den ska firas i Laholm hos mina kusiner. Så vi dundrar iväg med citran på morgonen till Halland.  Väl framme hoppas jag på ett julbord befriat från satans påfund: inlagd sill, senap, gröt och janssons frestelse. Julmat är bland det värsta jag vet.

Kommentarer
Postat av: anonym klasskamrat

glöm inte syftningsfelet i ingressen:

"Denna jul är sista gången blommor från Öhmans är med i firandet"





god jul!

2008-12-24 @ 20:19:03
Postat av: Simon

Tack anonym klasskamrat och god jul på dig också.

2008-12-26 @ 17:53:17
URL: http://svartepetter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0