Jag väljer mina vänner med att ställa denna fråga

Lisa Millberg, trummis och sen något år tillbaka, sångerska i the Concretes, berättade en gång hur hon avgjorde om hon skulle vara vän med folk eller inte. Hon kom på att det räckte med att ställa en enda fråga för att se vad det var för person.
Vad tycker du om Garden State? var frågan. Hon avslöjade aldrig vilket svar som var det "rätta."
Jag kan tycka att den är lite väl insnöad, folk i glesbygd'n till exempel kanske aldrig har sett filmen. Inte för att jag tror att hon har åså mycket kompisar från Motala, men ändå. Så jag har gjort en liknande fråga för att avgöra. En bredare sådan som alla kan svara på, och som dessutom bara har två möjliga svar.

Om du fick välja mellan att få en miljard skattade svenska kronor eller möjligheten att kunna flyga som Peter Pan. Vad hade du valt då?

Vad hade ni valt?

Kommentarer
Postat av: Dennis

Flyga, bli känd, tjäna klöver.

2008-12-02 @ 16:31:57
Postat av: Billy

Flyga, men det du redan. Thihi.

2008-12-03 @ 09:02:22
URL: http://stasiarkiven.blogspot.com
Postat av: mark

en miljard kronor. då hade jag kunnat köpa en luftvärnskanon.

2008-12-03 @ 17:14:19
URL: http://markmalmstrom.blogspot.com
Postat av: tona

Cash rules everything around me C.R.E.A.M get the money dollar dollar bill y'all!



Lyssnat in mej på Nipsey Husstle nu, håller med om att roll the windows up är den klarast lysande stjärnan i hård konkurrens med piss poor. Fett mixtape, värt att hålla ögonen på killen. Låg Game intervjun verkligen på mixtapet från början, okej att han hypar honom men vafan, som eget spår? haha.



2008-12-03 @ 17:41:42
Postat av: nedda!

En miljard kr så jag skulle kunna köpa Peter Pan. Alltid ett steg före...

2008-12-03 @ 18:48:14
URL: http://neddda.blogg.se/
Postat av: Simon

Dennis är närmast målet.



2008-12-03 @ 19:27:27
URL: http://svartepetter.se
Postat av: tona

Men fyfan vad jobbigt att flyga, det lär ju vara skitkallt. Då tar jag hellre mitt privatplan. Den enda fördelen med att vara Peter Pan är ju att flyga till Landet Ingenstans.

2008-12-03 @ 21:30:40
Postat av: Dennis

Ni förstår inte hur lätt man dundrar upp en miljard kronor.

2008-12-03 @ 22:58:26
Postat av: Simon

I belive I can fly!



Hmm, ja. Som transportmedel så funkar det kanske inte att kunna flyga. Inte några längre sträckor i alla fall. Som jag ser det så är det bara att klä sig varmt under vinterhalvåret. Detta för att under sommaren kunna glida runt i Superman-dräkt (eller ännu hellre: spiderman. För humorns skull)

2008-12-04 @ 09:17:31
URL: http://svartepetter.blogg.se/
Postat av: tona

Dennis, jag antar att det tar aningen längre tid än dom 11000 jag har på banken just nu iaf.



En miljard utslaget över 60 år blir runt 138.000 i månaden, aningen bättre än dom 30.000 du kommer tjäna på att flyga runt på företagsgig och mcdonalds-invigningar.



2008-12-04 @ 19:00:36
Postat av: Simon

Anton, en miljard kommer aldrig kunna köpa dig vingar. Möjligen Marks ovan nämnda luftvärnskanon, som det går att skjuta ett avundsjukans skott mot himlen.

2008-12-04 @ 23:04:30
URL: http://svartepetter.blogg.se/
Postat av: Dennis

Jag kommer bli känd som "Den högt flygande maskerade värdetransportrånaren"



Piss it good!

2008-12-05 @ 14:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0