"Kan man inte rappa eller boxas är det enda vägen ur ghettot"

Själv vandrar jag omkring i min nya hemvändarstad, Växjö. Känner inte så många här, runt tre personer (mamma, pappa & syster.) Men som tur var så har jag julklappar att roa mig med på dagarna. Har fått Gomorra, gomorra- Ett år med Glenn Hysén som jag strax ska börja med. Före det så måste jag traggla mig igenom Pluras självbiografi. Det är mycket mat, vin, cigaretter, studioinspelningar och Norrköping i Pluras liv.
Sen läser jag seriestrippar tills ögonen blöder. Mastodontboken Rocky- 10 år hade tomten orkat släpa med sig i sin säck. Runt 1700 strippar på nära 800 sidor.
Min favoritstripp är när Rocky frågar Klasse varför han sitter och skrapar trisslotter.
- Kan man inte rappa eller boxas är det enda vägen ur ghettot.

Annars har det varit två- tre släktträffar här under lika många dagar. Har mest snackat med mina sysslingars pojkvänner som kom över igår. Och käkat för mycket mat.
Om två timmar ska jag traska ned till Smålandsposten och uppdatera hemsidan på kvällen. Sen är det jobb fram till tisdag kväll ungefär. Men jag lider av någon form av adhd om jag bara får sitta still en dag. Så därför är det bra att det finns ett råtthjul att springa i.
Nyår firas i Värnamo, ser ut som det blir middag hemma hos Karin. Tid att begrunda året som gått, tid för andakt över ett stilla glas bubbel. Man är inte tjugo längre.

Kommentarer
Postat av: mark

som den enorma rockykännare jag är så måste jag tyvärr påpeka att det är Rippo som skrapar lotterna, inte Klasse.

god fortsättning!

/m

2008-12-28 @ 16:50:52
Postat av: Simon

Erkänner i efterhand att du naturligtvis har rätt, mark.



god fortsättning själv!

2008-12-28 @ 21:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0