Löften och diarrédusch

Lite tid över, lite tid att sitta och tänka på saker och inte bara kämpa för överlevnad. Det var gott, väl behövligt om så kan sägas. Om två veckor är år 2008 till ända och ett nytt år kan börja. Varför inte försöka smacka in några nyårslöften att för en gångs skull försöka följa. Mina funderingar har börjat och listan är hittills inte speciellt lång men så här ser den ut:

  • Röka betydligt mindre (Gå från dagens 15 om dagen till hälften åtminstonde)
  • Börja läsa mera (böcker, tidningar, tryckt på papper)
  • Sitta mindre och slöa på nätet (effekt av ovanstående)
  • Börja träna
  • Ta tag i skolan för fan
  • Och till sist, ta tag i mitt liv och börja gör saker
För att fördriva lite tid idag gick jag in på Nöjesguidens hemsia och läste lite sammanfattningar över 2008. Sen valde jag, dumt nog, att läsa en enkät om hur 2009 som diverse kvasi-kändisar fick svara på. Effekten av när jag läst de tre första respondenterna var att jag scrollade bort artikeln och känslan efteråt var att jag duschat i någon annans diarré. Så barn, ge fan i att läsa Nöjesguiden.

Nu lyssnar vi på Eldkvarn och gör oss redo för lite jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0