Nya tider

Vaknade av att alarmet på mobilen börjat tjuta vid åtta-tiden. Tittade ut genom fönstret och såg såluppgången på årets kortaste dag. Det var mycket längesen utsikten från våning femton var vackrare. En mängd färger borta i horisonten och en molnfri himmel fick mig att må oförskämt bra. Den stora skillnaden var att jag inte längre låg två meter upp i luften längre. Nej, förvandlingens tid har rått i lägenheten det senaste dygnet. Igår efter jobbet flyttade Jimmy ut alla sina grejer och ganska lagom till det att allt var inlastat i flyttbilen kom mina föräldrar förbi lägenheten. Efter fyra timmars meck med borrmaskiner, skruvmejslar och hammare hade vi byggt om loftsängen som stått i "mitt" rum till en vanlig säng som står inne i "det andra" rummet där min inneboende (Frida och Jimmy) bott. I väntan på att min käraste flickvän ska flytta in så har jag lägenheten för mig själv. Än så länge ser det rätt miserabelt ut, men det kommer lösa sig, inte nu, men någon gång i början på det stundande nya året.

Om några timmar är det således dags att packa in sig i bilen och börja resan ner mot Småland igen. Med på resan är även Simon och min storebror som lämnar våran svenska huvudstad för att studera några månader i Kanada. Vad som blir roligt med Småland? Tjaa, träffa alla vänner, hunden och givetvis mina bröder. Fira jul ska bli trevligt trots att det går rätt knackigt med julklappar för tillfället om vi säger så. Nåväl, nu måste jag packa, städa lite och fixa.

Hoppas ni uppskattade gårdagens listor?

/Sune

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0