Den gudomliga komedin

Är tillbaka från min Dantesfärd i centralområdet. Har handlat julklappar till mina nära och kära. Det liknade faktiskt Den Gudomliga Komedin väldigt mycket. Började i de yttre ringarna kring hötorget för att sakta vandra in mot epicentrum och Hin Håles boning: Åhléns.
Barn överallt som man får kliva över, skrikiga tonåringar som går i zick-zack, några av min egen sort som stirrar ned i marken och går rakt fram, och tanter som av någon anledning använder de sista ljuva åren till att stå vid kassan och prata med personalen. Nigga please! Du är ju pensionär och har all tid i världen. Gå ut kl. 10.00 på en vardag om du vet att du kommer ta god tid på dig i ditt handlande.
Det värsta är ändå alla, förlåt, bonnläppar som ställer sig på vänster sida i rulltrappan. Därför gick handeln i barnvagnsfart medan migränen rusade fram i X2000- hastighet, hela vägen hem igen.

Väl hemma upptäckte jag något fint i min mail. Min gode vän och klasskamrat Mark Malmström bjöd in mig till Spotify. Därför ska han ha dagens stora hyllning! Jag ska låta gravera in Markbook på min dator efter detta!

/Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0