Ett badkar, TV inspelning och ketchupsmaker

Nu när jag är hemma hos mamma och pappa (per definition är jag inte hemma, jag har aldrig bott i det här huset) kan jag passa på att göra en sak som jag inte har gjort på år och dar. Bada. Hade jag haft större badrum hemma (i sthlm) så hade jag lätt kånkat in ett badkar. Det är skönt att bara ligga och guppa. Oftast har jag en bok som jag läser också. Precis som att gå upp på morgonen krävs det så mycket självdisciplin att det gör ont när jag reser mig upp ur det varma vattnet. Därför brukar jag ligga kvar till russinstadiet. Då är vattnet helt iskallt och badandet är inte längre en njutning.

I badet funderade jag över tusen onödiga små saker. Som "hur många levande människor befinner sig under vatten nu?"
Försökte närma mig en beräkning men kom inte fram till så mycket.
På tidningen har det inte skett så mycket i dag. Skulle göra ett större personporträtt som blev uppskjutet till fredag. Därför åkte jag och Urban till Systembolaget och spelade in TV. Det blev en nyårsspecial där jag frågade lite människor om vad de tänkte köpa för nyårsviner. Är helt hysteriskt dålig som TV-reporter så jag tänker inte ens länka till klippet. Något som gick bättre är ur dagens tidning. Där finns näst in till ett helt uppslag signerat undertecknad.

Sen var jag färdig rätt tidigt på eftermiddagen. Eftersom inga nya jobb dök upp ägnade jag resten av tiden åt att läsa en artikel på the New Yorkers hemsida. Vad den handlade om? Varför det finns fler senap än ketchupsmaker. Den tog ungefär en timma att läsa. För intresserade finns den här. Jag tror inte att ni är så många.

Kommentarer
Postat av: Dennis

Du är världens bästa TV-reporter!

2008-12-30 @ 21:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0