Den döda fisken

Det har varit en fin dag. När man börjar ett inlägg med de orden vet man med största säkerhet att det kommer bli en tråkig text att läsa. Men ni kan vara lugna. Jag utlovar folk som får sparken, alkohol och kanske lite naket till och med.
Vi har fått en ny sommarjobbare i dag. Även han från arbetsförmedlingen. Den förra som jag har hunnit bli rätt bra kompis med (killen som ger "döda fisken" när man skakar hand) fick kicken i dag. Det var sorgligt och jag kände mig osäker en sekund eftersom jag nobbade att jobba över i dag. Sen kom jag på att förra veckan körde jag 62 timmar och blev lugnare.

Den förra killen låg med armarna i kors på lunchen och sov mot bordet. Den nya killen är knäpptyst och läser böcker. Någon form av kulturvetare med piercing är han.
Jag däremot, jag är mer idealet. Snackar skit, drar skämt och dricker kaffe. Tajjar bara till mjukporr också. Därför kommer jag att komma till himlen.

Har vattnat min granne Görans blommor i två veckor nu när han varit i Usa. Hade otroligt nog gröna fingrar och blommorna är nu dubbelt så stora som när han åkte. Som tack för hjälpen fick jag tre flaskor med finvin. Ska dra ett litet, mörkt glas Merlot till middagen.
Det var lite personligt från mig alltså. Är rätt nöjd, ett klassiskt blogginlägg blev det. Tänkte skriva vad jag tycker om den slopade reklamskatten men ambitionsnivån infann sig inte riktigt så högt. Det blir det inget med.

Jimmy: När ska vi börja spela badminton?

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Kollar kalendern, den digra, och ser att onsdag den nionde blir skitbra. Jag är ledig hela dagen, kan du då?

2008-07-03 @ 11:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0