Den rullar framåtbakåt

Vi kanske borde försöka skriva lite här ändå mellan varven. Just nu rullar mitt liv på i hundratio känns det som. Jobbar, sover, skiter, läser DN, läser bloggar, pratar i telefon och där har ni mitt liv. Under dagarna som gått har jag blivit ett par kilo hår lättare kan tilläggas. Har ett kvällspass kvar och efter det är det ledig helg. Flickvänsbesök på schemat, brilliant kommer det bli. Länge sen kändes ett dygn så här långt som detta. Aj aj aj. Annars är det väl som vanligt med jobbet. Funkar det ena är det något annat som inte funkar och så rullar det vidare, om och om igen. Ibland är det skitmycket att göra, ibland är det jättelugnt. Oftast är det skitmycket, allt som vanligt så och. Överlever jag kvällen, så blir jag glad.

En liten fin historia.
Små barn, vi räknar upp till åtta år ungefär har en viss förmåga att få mitt hjärta att smälta lite, litegrann. Igår hände det igen, min lilla kusin på fem-sex år var förbi jobbet igårkväll. De var på väg norrut i landet efter att ha bott hos oss i några dagar. Det lilla flickebarnet hade speciellt fattat tycke för våran hund varpå jag frågade:
- Kommer du sakna Chanel (hundens namns) nu då?
Varpå kusinen min svarar:
- Ja, och dig med.
Där har vi hjärtsmältning.

Mera analyser från omvärlden lär så och dröja. Jag har nog annat och stå i här ska ni se.

Kommentarer
Postat av: Pun P

Nu vill jag ha en krönika om varför Maskinen är det fetaste som hänt musiksverige på länge.

Jag kan hjälpa till med argument:

Diplo, skivryttarnas skivryttare, har skrivit om dom i sin blogg (http://maddecent.com/blog/?p=189)

Dom är Sveriges WuTang (inte bara pga maskinen tees:en i Segertåget-videon) och består av några av dom fetaste rapparna på både engelska och svenska som existerar i detta gudsförgätna land.

Dom ska spela i New York

Dom bryr sig inte om mesiga saker som budskap och dom sjunger inte och spelar inte gitarr, dom kör electro-rap rakt in i helvetet och t.o.m människor utan taktkänsla som jag måste dansa.

*Ingen av dom är från Göteborg.

2008-07-10 @ 14:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0