Drömmen om en statskupp

Har syrran på besök här i lägenheten. Hela helgen ska familjen vara här. Just i dag är päronen ute på Ålandsfärja och dansar de lurviga till dansbandsmusik, tror jag.
Hade högläsning för min syster precis ur min favoritartikel ur min favorittidning: "Statskupp till salu" ur Café. I repotaget är Cafés reporter på en mässa för legoknektar i Usa. Där räknar de ut hur mycket det skulle kosta att hyra legoknektar en månad för att ta över en mindre afrikansk nation (Ekvatorialguinea) genom en statskupp. Notan landar efter en lång tabell fylld av sydafrikanska legoknektar, 727, AK-47:or och sovjetiska stridshelikoptrar på 35 miljoner kronor.

35 miljoner är ju ingenting! Man borde sala ihop ett gäng och genomföra den där statskuppen. Jag och syrran pratade om detta precis och pratade om vad släkten skulle säga, morfars brors lite konservativa fru bland annat, om man själv genomförde den. Diktatorn Simon Hjälmefjord iklädd kaptenshatt och guldsmycken som på röda torget i Ekvatorialguinea kallar ihop ett propagandamöte med hela befolkningen. Där ska jag spela tung gansta-hiphop ur högtalare i hela torget medan alla heilar mot balkongen där jag står och blickar ut över folkmassorna, med ett leende på läpparna och en cigarr i munnen...

Kommentarer
Postat av: P

Först Visingsö, sedan världen!

2008-07-25 @ 15:37:16
Postat av: Lindberg

Så Hjälmen, en solig fredag. Luktar Trädgård(en). inte sant?



Get back to me...



2008-07-25 @ 16:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0