En ledig dag

Torsdag idag, ytterliggare en torsdag i min kamp att få lämna Smålandet bakom och vädra höstluft i Stockholm. Enligt mina små kalkyler jag gillar att rita i skallen min är det cirka en och en halv vecka kvar av boendet här i Rydaholm. I beräkningarna måste jag även räkna med en vecka på Emmaboda, semester kan vi kalla det. Men bara en och en halv vecka, ren och skär tid här i obygden. Jag blir hämmad av att bo här, min frihet är alldeles för begränsad. Så fort det ska faras någonstans ska det ordnas med bil och bensin är dyrt, jävla skit. Saknar SL-kortet utav helvete. Det enda som behövdes för att åka någonstans kändes det som. För att skapa en symbol för att slutet är nära köpte jag tågbiljetter härifrån innan idag. En lättnadens drag gick genom kroppen och en liten turné Rydaholm-Frillesås-Stockholm för 160 kronor är helt okej för min del. Om ni vill ha tips hur ni reser billigt med SJ så fråga mig. Efter det senaste årets distansförhållande kan jag börja driva en högskolekurs på 15 hp med namn "Biljettbokning på SJ-vetenskap A".

Det har varit lite upp och ner de senaste dagarna. Helgens arbete stökades över, de två lediga dagarna gick alldeles för fort och nu är jag ledig igen. Passade på med vädergudarnas milda överblick att vistas ute idag. Satt i skuggan under äppelträden och malde igenom senaste numret av Filter. Samtidigt njöt jag av att ha en ny iPod. Lyssnade på lite norsk fjorddisco och svensk techno. Snart ska det grillas i familjen, saknar min andra familj dock vid grillning. För mig är grillning något som sker i samband med kall öl, samtal och rökning vid grillen. Nu blir det bara samtal på sin höjd.

Nu tar jag semester från bloggen ett tag, hur länge återstår att se. Måste finna lågan igen.

Lev väl

Ederan Sune

Kommentarer
Postat av: Anonym

HJÄLP MIG! jag behöver den kursen omedelbart haha.

puss!

ses vi när du kommer hem från din lilla semestervecka? puss

2008-07-26 @ 11:16:39
Postat av: Anonym

frida va det som skrev :)

2008-07-26 @ 11:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0