Ett kåseri kring mat och miljöpolitik

Nu var äntligen lönebiffen uppäten. Jag och mina godaste klasskompisar Billy, Erik och Nils var på Tranan och käkade mat, drack några onda kalla och snackade skit. Bily ger själv en kort briefing om vilka personerna bakom namnen är för tomtar. Min lönebiff bestod utav Isterband Vaggeryd vilket var djävulskt gott. Då ska man komma ihåg att jag ändå hatar isterband. Sen begav vi oss till Hot company, lite smutsigare- mycket billigare. I alla fall i ölväg. Fick reda på lite hemligheter. Eller lite och lite. Bara en enda, och det var att Billy hade gått och blivit förlovad helt plötsligt, vilket triggade igång en stor moraldebatt a lá Siverth Öholm.
Annat som också blev debatterat, av ren tvång måste tilläggas, var FRA-lagen.
- Nämen, killar. Nu har det gått nästan hela kv'ällen och vi har inte ens nämnt FRA, sa Erik.
Vilket slutade med att hälften av oss var "aktivt" emot och den andra hälften bara var emot.
Den rent politiska slutsatsen var också att många utav oss var miljöpartister, om än ett fortsatt stort stöd för kärnkraft.

I vilket fall som helst så har det varit en fin kväll, om än att Dolly Partons cementerade rader "Working nine to five" ständigt ringer i mina öron. Med enda skillnaden att i morgon är det övertid som gäller och refrängen snarare går "Wokring nine to twenty-two"
Det känns inte alls lika kul. Fick ett samtal från min vapendragare Sune som var på Emmaboda-festivalen. Åkte på det fula avslaget när jag sökte ledigt för denna helgen för att själv kunna åka dit. I stället åkte jag dit. Flysmalands flygplan lockar för att besöka en dag. Nu ska vi veta att jag bara några rader ovan har kommit ut som miljöpartist, men ändå skiter i klimathotet så pass mycket för att fundera över inrikes-flyg för en dag i Småland. I år har jag flygit säkert sex gånger. Då pratar vi alltså bara inrikesflyg.
Summering: tråden började med lönebiffen och slutade med inrikesflyg. Jag är nöjd. Nu ska jag sova.

/Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0