Livet blir lite bättre

Så, då är jag hemstigen ner till de småländska skogarna igen för att sköta mitt förvärv. Gårdagens mangling gick väl sådär, på slutet var jag så trött i benen att jag knappt kunde gå, men är man ovan vid jobbet så är man. Värst var det innan jag skulle börja, hela kroppen bara skakade okontrollerat och vad jag än gjorde hjälpte det inte. När jag väl fick gå in och slita började det släppa lite, men det var hemskt obehagligt. Ikväll är det jobb igen, sen blir det två dagars ledigt vilket ska bli skönt. Funderar på att få något skrivet under den tiden, har börjat sakna skrivandet nu under den senaste månaden utan.

Idag, idag fick jag äntligen inleda min morgon med att lusläsa Dagens Nyheter till frukost och det efterföljande kaffet. Jag var så upprymd att jag läste i princip alla artiklar i hela tidningen. Efter jag var klar bläddrade jag lite i VN, det tog tre minuter sen var jag klar med den tidningen, DN tog en och en halvtimme att läsa igenom. Livskvalité mina vänner, livskvalité.

Nu börjar jag bli hemskt röksugen men mina föräldrar är hemma fast ikväll åker dom till Stockholm och är där tills på lördag vilket blir rätt skönt.

Men mammor är bra. När jag kom hem inatt efter jobbet, cirka halv två, satt mamma uppe och löste soduku (hon har liknande somsvårigheter som jag har haft). Så jag fick ett bra samtal som jag faktiskt behövt ha och det kändes bra. Inte för att vi kom så djupt men det var ändå skönt att få prata av sig med någon äldre och klokare för en gångs skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0