McSweeney's Quarterly Concern

Jag önskar att jag kunde skriva om något spännande jag gjort. Men jag har inte gjort något spännande. Jobbat över och förbannat mig över den sommar som flyger förbi utanför lagrets fönster.

Jo, en sak bröt mönstret i veckan. Jag har fått ett nr. av McSweeney's Quarterly Concern av Linn i födelsedagspresent. Stora serie-numret dessutom. Hjärnan bakom verket heter Dave Eggers, en amerikansk redaktör, publicist och tidningsägare. I McSweeney's koncernen ingår också en tidning som heter Wolphin (en blandning av Whale och Dolphin) som ges ut på en dvd-skiva. Men även en hemsida, McSweeney's Internet Tendency.
McSweeney's Quarterly Concern nr. 13 som jag fick är en över 200 sidor lång bok fylld med serier. Tack så mycket Linn för MQK-numret/boken!

Egentligen borde jag sjukskriva mig någon dag så att det blir något roligt publicerat här. Något som inte handlar om att jag och Sune jobbar. Kanske kan jag uppleva något att skriva om ? Fast jag har inga vänner så jag får läsa serier hela helgen. Då blir det bara en jättelång bokrecension. Och det vill varken du eller jag veta av, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0