Sommaren

Sådärja, då lyser äntligen solen igen och passande nog har jag tilldelats två lediga dagar. Efter två kvällars hyfsat hårt arbete, ibland blir jag fullkomligt tokig på mitt arbete, kom belöningen. När våra föräldrar nu äntligen åkt bort men lämnat hunden kvar får vi tre bröder dela på vårdnaden om hundskrället. Jag tog hand om sovdelen inatt vilket slutade med att jag fick känna två mjuka tassar i fejjan kring 07.15 i morses. Då var det bara på med kläderna och släppa ut hunden i hagen samtidigt som jag delgav mig själv en cigg på det. Funderade på att antingen gå och lägga mig igen eller fortsätta i vaket tillstånd. Tog det senare alternativet som innebär frukost med DN och sedan lite kaffe. Satte mig i husets skönaste fotölj med en hund i knäet och söndagens DN för lite mer läsning. Om någon timma drar jag in till stan. Funderar på att sätta mig ensammen på något café och läsa eller skriva någonting. Ikväll blir det Näsudden och för min högst egna personliga del, alkoholförtäring.

Igårnatt när jag och lillebror var på väg hem från jobbet rungde vår andra lillebror som befann sig i hemmet. Han rapporterade att någon hade varit framme och känt på dörrhantaget precis och var lite skärrad i tron om att det var ett inbrott på gång. Såklart satte det fart på mina fantasier. Tänkte att snart ringer han igen och berättar om att någon krossat ett fönster och var på väg in i huset. Då skulle min andra bror som körde bilen bränna hem i 220 km/h och väl hemma skulle jag smyga ut i uthuset och hämta ett väl lämpat baseballträ. Med detta tillhygge skulle jag förstås gå bersärk på tjyven och sen stolt överlämna stollen till sheriffen, något blåslagen. Nu blev det förstås inget med det här men tanken var lite kittlande ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0