Sex och staden

Ah, vad jag älskar Trädgården. När vännerna i småland kan fika med varandra varje dag, badar och åker på festivaler och familjen firar semester ute på släktens gård i Möcklehult kan jag bli avundsjuk när jag går upp i ottan och tar det där pendeltåget långt ut i söderförort för att jobba.

Men igår var jag på Trädgården och jag påmindes än en gång om hur mycket jag älskar storstäder. Jag älskar utbudet av saker att göra, även om man inte hittar på så mycket ändå och mest sitter vid datorn, precis som jag gjorde i småstädernas småstad Värnamo. Jag älskar att det finns uteställen som Trädgården, Snottys och Ace och inte bara trötta fejk-irländska barer med dandsbandsinspirerade namn.

Efter en födelsedagsfest hemma hos den gode Dragan så begav vi oss in till centralen och vandrade till kön i den fuktiga sommarnatten. Taxibilar ven förbi tillsammans med alla tusen och åter tusen människor som firar helgen, upplysta av neonljusen till ljudet av housebeats.
Vi dansade och träffade nya ansikten att prata med. Kvällen verkade aldrig vilja ta slut, och på vägen hem skippade jag och David den sista tunnelbanan för att äta en bit mat vid Sveriges farligaste plats. Mcdonalds på Vasagatan. Mycket riktigt så stod två rödklädda vakter och två blåklädda poliser och tryckte ned en sönderslagen och blodig killen mot asfalten. Det var baksidan utav stadslivet och staden blev lite fulare.
Söndagen påbörjades med en morgonpromenad hem vid fyra tiden och 26 timmar kvar tills måndagsmorgonens uppgång.
Väl hemma visade kontosaldot att jag hade 40 kronor kvar. Men det var det lätt värt.

/Simon

Kommentarer
Postat av: Billy

Fint skrivet actually. Har en kompis som en gång var en hårsman från att bli nerslagen på det stället. Han hade råkat sula ett cheeseburger-papper på ett gäng aggros.

2008-07-21 @ 08:47:54
URL: http://stasiarkiven.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0