En avsnoppad helg

Så var äntligen midsommarhelgen över. Läser i tidningen om alla olyckor, våldtäkter, dödsfall i trafiken och urartade fester. Lugnaste stället för att undvika stöket är- i storstäderna.
Midsommaraftonen spenderades med hundpromenad med Bronners bulldog ute på Islandstorget. Vi drack en rom & cola var och kollade på den stördaste fotbollsmatchen jag har sett.

Intervju med Calle Sundevall på Stureplan.se om midsommarhelgen:
"Vad vill du inte göra i helgen, och varför? – Vara kvar i stan, såklart. Jag fattar inte folk som är kvar innanför tullarna på midsommar. Å andra sidan är det bara kreddfolk som är kvar. Har de kämpat i 19 år för att komma innanför tullarna så är det förståeligt att de inte är så sugna på att resa utanför igen, töntarna."

Stämmer kanske alltför väl. Vi var en trogen skara lantisar igår bestående utav mig, Drago, Oskar och Offe som peppade upp varandra hela kvällen på en solig balkong på Gärdet. TIll trädgården skulle vi. Vi drack vin och lyssnade på Jamie T, partyskjortan var på. Sen kom smällen på käften!
Ut över bron mot Kungsholmen så såg vi att Trädgården såg märkligt öde och tom ut. Vi var som Tjeckien i sista minuten på fredagens förlängning, innan Turkiet kvitterade. Ett samtal med folk vid dator och en taxiresa senare befann vi oss på Odenplan. Tomma gator och en piketbuss poliser som drack en stilla kaffe på Burger King gav oss hinten om att under midsommar så är det ute på glesbygd'n som det händer. Köpte en burgare och gick hem.


Jag och Ludvig. Foto: Erik Bronner


Midsommarstök på Islandstorget. Jag la olika sorters sniglar på varandra. Foto: Simon Hjälmefjord

Igår kollade jag på Sex & the City med Linn. Det är många killar som spyr ut sin avsky mot den tv-serien. Helst borde jag kanske ställa in mig i samma klagokör, hade passat min nya manlighet mycket bättre nu i min sommarkarriär som truckförare. Men jag tycker faktiskt att SatC är en bra serie, fast Ari Gold saknas något oerhört. Sen kom jag första dagen på nya jobbet med avskavd rosa nagellack på fingrarna. En serie som däremot borde få mer skit på sig det är Gossip Girl. Tillrättalagt, svordomscensurerad serie om amerikanska överklassvin. SatC-tjejerna har i alla fall själva tjänat ihop pengarna de betalar Prada-väskorna med. Och så får man se tuttar.
När Linn har tvingat i mig några avsnitt och en långfilm SatC ska jag kolla på Generation Kill med henne under Juli. Där har vi en serie för män.

/Simon

Kommentarer
Postat av: Linn

Nämen, det ser vi fram emot! Jag behöver alla mansprovokationer jag bara kan få, så det blir lite quinna av mig nån gång. Kanske blir jag triggad till att baka en 40-sats hallongrottor och genomföra minst ett känslosamt samlag med Eva Dahlgren.

2008-06-23 @ 10:16:42
Postat av: Simon

Hahaha, eller Peter Jöback.

2008-06-23 @ 20:27:10
URL: http://svartepetter.blogg.se/
Postat av: Linn

Jaa! Haha

2008-06-26 @ 16:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0