Högtryck

Från och med torsdag klockan 16:00 så har jag semester. Vid det klockslaget lämnade jag in min allra sista skoluppgift för den här terminen. Sen dess har jag varit i solen nästan konstant, mer eller mindre ofrivilligt. Igår var det frivilligt när jag, Drago, Malin och Disco drack rosévin och åt pizza i Hägerstensåsen. Sen blev det Trädgården för resten av kvällen, vilket var grymt kul. Snackade skit med folk från Östersund, Sundbyberg, Sandviken och Småland. Alla väderstreck samlades för att dricka öl och fira in sommaren.

Idag däremot, så har jag, väldigt ofrivilligt, varit i solen i runt tre timmar. I 31 graders hetta och med vätskebrist så har jag snickrat ihop en blomlåda på innergården. Det var mindre kul. Jag såg stjärnor och kröp på knäna. Tur att det bara verkar vara jag och min gode granne Fransson som är hemma just nu. Vi kan dela rätt mycket av våra privatliv eftersom vi bor vägg-i-vägg och hör minsta fotsteg och bajsplupp genom de tunna väggarna.
Därför gjorde det inte så mycket att han fick se min uppenbarelse på innegården. Jag gick omkring i ett solkigt linne, svett över hela kroppen och blomjord på pannan. Nu svartnar det för ögonen tror jag, jag hör av mig om jag överlever dagen.

Söndagens visdomsord: Den som inte arbetar ska inte heller äta.
På Smålandsposten var det någon som hade satt upp en lapp med de orden. Jag log när jag läste det, samtidigt som jag blev lite nervös och började jobba.

/Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0