Dagarna går

Ännu en dag har passerat och blivit kväll. Har hunnit med en hel del skolarbete under dagen. Skönt att det mesta börjar bli överstökat, måste bara fixa lite finlir innan jag kan gå på sommarlov. Skönt är det i alla fall. Sen stressa hem, handla mat på jävla Coop, handla inte på Coop i Stockholm, dyraste i stan. Laga mat, äta mat och sen byta om. Tuben till Bredäng för match. Spela match, förlora match med 5-1, stod målvakt och hade en mindre rolig kväll. Fast motståndarna var snäppet bättre och ärligt kan jag säga att jag hindrade motståndarlaget från att vinna med 13-1 så det är ändå okej. Byta om, snacka lite skit och ta tuben hem. Kommer på vid Slussen att det vore gott med lite öl. Åker vidare till centralen och går på bolaget med en klasskompis. Springer ner i tunnelbanan igen och åker hem. In i duschen och ut igen. Så snart iväg och dricka lite bärs. Kan jag behöva efter de senaste dagarnas prövningar. Så görå vi journalister, efter prövningar, alltid dricka.

Läser på lite om Rysslands spännande metoder att hantera 50 000 brittiska fotbollsfans. De ska helt enkelt stängas in i två separata läger tio timmar innan matchstart. Sen får fansen hänga där, bussas till matchen och efter match skickas förlorarfansen (läs Chelsea) direkt till flyget medan vinnarnas fans får stanna kvar en halvtimme och fira (läs United). Det jag finner mest intressant är att i lägrena serveras ingen öl. Jag undrar hur 50 000 britter kommer reagera över detta faktum. Om vi säger såhär, "I predict a riot". Men jag funderar på varför Uefa lägger matchen i Ryssland för. Visst är brittiska fans lite väl stökiga ibland, men att låsa in hela bunten, det är väl ändå att ta i. Det måste kännas surt att betala typ 10 000 för att åka till Ryssland för att se finalen och få tillbringa större delen av tiden inlåst i ett läger med endast läsk, det låter i mina öron lite väl tufft. Jag misstänker att det kan balla ur ordentligt tyvärr, jag hoppas verkligen jag har fel.

Kommentarer
Postat av: perry

UEFA med Platini i spetsen. Undrar vad han har emot engelsk fotboll egentligen?

2008-05-20 @ 22:09:12
Postat av: Sune

Perry: Han är fransman och fransmän har väl sällan fungerat speciellt bra ihop med engelsmän. Historiskt sett hade dom ett krig som varade i 100 år, men han är väl bara bitter för att fransk klubbfotboll inte är speciellt framstående, vilket är lite konstigt. Frankrike är ju ett stort land men den franska publiken är mer upptagen med att dricka vin, vara otrogna och äta baguetter än att titta på fotboll, kanske?

2008-05-21 @ 14:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0