Del 2- Girighet

Då fortsätter jag på mitt lilla miniprojekt där jag ska utföra en dödssynd om dagen i en vecka. Den andra dödssynden är girighet. Jag hade lite svårt att komma på något konkret att visa när jag är girig och snål. Sparsam är en sak, men snålhet?
Då började en lampa lysa ovanför huvudet och jag begav mig till Lidl- mataffärernas svar på T-shirt med vargmotiv.
Jag utförde min girighet och i stället för att köpa en anständig salami på ICA för några kronor mer så köpte jag Gebirgsjägers fantatsiska kalkonskinka.



Nu märker ni hur mycket den här bloggen betyder för mig när jag slänger iväg 14.90 kronor rätt i sjön. I natt kommer Julens tre spöken hemsöka mig och ta mig ut på en fantastisk färd. Nedstående scen spelade jag in samtidigt som jag var på Lidl. Dä 'e bedrövlit!


Kommentarer
Postat av: Niklas Freidwall

Ser att vi har haft en och samma tanke... fast jag var ju mer än två år senare än du.

2010-08-31 @ 18:10:33
URL: http://uddabitar.freidwall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0