Snart drar jag väl på mig en overall och skriver KTH-spex

I natt drömde jag teknikrävens våta dröm. Jag drömde att jag åkte till en datorbutik för att köpa Xbox360 så jag kunde spela GTA, men att jag i affären ändrade jag mig helt plötsligt. Köpte (fortfarande i drömmen, nu va?) i stället en liten, tajt Macbook för femdubbla priset och var skitnöjd och fattig. Sen gick resten av drömmen ut på att jag satt på OS Leopard och bläddrade runt bland en massa olika program och mappar. Ni vet, när man för ned musen längst ned på skärmen och en massa ikoner dyker fram och man bläddrar snabbt förbi dem allihopa. Fram och tillbaka.
Sen vaknade jag upp ur drömmen och slog på min tråkiga PC.

Förra veckan drömde jag att jag hade köpt en ny mobil, en Ericsson W880i, och att jag var skitförbannad för att jag lagt ut pengar i onödan på två mobiler. Då tyckte jag att det var stört att jag drömde om en enskild mobilmodell och kunde hitta namnet på den efteråt också. Men nu efter Mac-drömmen börjar det här bli riktigt kusligt. Innan jag vet ordet av stoppar jag in tischan innaför byxorna. Sen åker frisco-jeansen upp till bröstkorgshöjd och jag drar åt bältet och drar på mig en reklamkeps. Det är teknik-nörden inom mig som ropar på hjälp i drömmarna.

Men ändå, varför sitter jag här med min HP Notebook när jag kunde ha en Mac i stället? PC är trygga och man har alltid använt dem. Det går att spela lite datorspel på dem, och få en massa virus. Det är som en söt, men lite tråkig tjej. En sån man gifter sig med.
Mac däremot, dyra, snygga, vassa och knappt några virus. Det är den eldiga älskarinnan man flyr ur landet med tillsammans i en sportbil.

Karin, psykolog-samtal snart? Mina dödsdrömmar har ersatts med KTH-student-drömmar.

Roligt annars är att jag var uppe på Växjö campus i dag och intervjuade några studenter. En av studenterna gick på samma gymnasium som jag, fast hon är två år äldre än mig. Här kommer några år senare den lille, rödhårige pojken från skolkorridorren i silvirg tjänstevolvo, reporterblock, skägg och med en stor, flintskallig fotograf i släptåg.

Kommentarer
Postat av: emelie

växjö alltså. flydde föräldrahemmet för kvällen för att hänga utanför iogt vid vattnet. det är ändå fint. se svettiga studenter susa förbi på däcket, dricka kaffe ur en röd tvkanna och snajsa i solglasögon. hoppas du har det bra i stan. =)

2008-05-06 @ 20:13:22
Postat av: Simon

tack emelie. Hur gick arbetsintervjun för aktiv bemanning och vad är en tvkanna?

2008-05-06 @ 21:06:00
Postat av: emelie

det gick kalas. det visade sig att det inte gör så mycket att jag ej har bil. de tyckte jag verkade ambitiös, jag tog det som en komplimang och så passade jag på att kolla hur det blir om jag vill vara ledig till arvika. och det var tydligen lugna gatan. så det får bli så. tvkanna är ju en kaffekanna som är gjord för att spara kaffet i när man sitter vid tvn på kvällen och inte orkar resa sig. alltså inte en termos, det är något scouter sysslar med. =) hoppas allt är pepp på jobbet so far. tjipp!

2008-05-07 @ 00:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0