Att bli riden av ångesten

Jag känner att jag borde tillföra någonting här. Det är bara det att det är lite svårt att sortera ut något relevant att erbjuda. Dagen till ära är dagen innan deadline för ett arbete jag snudd är halvfärdig på. Givetvis förbannar jag min oförmåga att arbeta på ett strukturerat och rationellt sätt för att undvika situationer som de här. Men jag har alltid i alla tider varit en sista minuten-lirare. Gång på gång har jag satt mig i just den här sitsen och på något mirakulöst sätt klarat mig ur knipan. Men varje gång känns det som att nu, nu jävlar kommer det skita sig. Hur det går vet jag inte förrens klockan 15.00 imorgon, tippar på att det inte blir många timmars sömn inatt. För är jag inte snudd på klar innan jag går och lägger mig kommer jag inte kunna sova på grund av ångest. Kort förklarat har jag dragit in mig själv i en ond cirkel och jag har bara mig själv att skylla, amen. Så nu har jag inget mer att säga om det. Ni andra, vanliga, dödliga människor, får sova så gott. Jag har min kaffebryggare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0