En dag med Simon

Eh, nu blev det tjalll på webben som de uttrycker på jobbet. Vill ju visa upp min sletna nuna här, och så försvann inlägget.
I dag har det varit en chill dag på jobbet, drog en halvtimme tidigare. Förmiddagen var hetsig när jag höll på att redigera två artiklar samtidigt, den ena finns här och den andra dyker upp i morgondagens nöjesbilaga Galej. Jag gillar kommentaterna och hur arga folk blir, hahaha.
Nu börjar jag också se ett mönster på arbetet vid posten, tidsmässigt ligger det till ungefär så här:

08:25: Anländer till jobbet, slår mig ned vid P-G:s kontorsplats eftersom han jobbar eftermiddag och jag har ingen dator. Läser dagens tidning i en halvtimma, hälsar på min kontorsgranne Martin som har bättre arbetsmoral och dyker upp innan mig.
09:00: Morgonmöte- hela redaktionen samlas och vi går igenom dagens tidning och tar upp synpunkter, frågeställningar och uppföljningar. Alla säger vad de ska göra under dagen.
09:30: Normalt sett fika, men jag får mitt jobb från nyhetschefen och tar kaffet vid datorn och ringer runt.
12:00: Lunch på postens matservering. Tjugi spänn kostar maten, är oftast så stressad och uppe i varv så den varar bara i en kvart.
12:15: Fortsätter jobba. Ringer runt, åker i väg, antecknar, skriver.
14:30: P-G dyker upp och tar min/hans plats. Jag hoppar över till Hon-som-gör-notisernas plats, då hon har gått för dagen. Med jämna mellanrum (30 minuter) går jag och fyller på kaffemuggen, tänker och skriver. Alla andra gör samma sak, the Office-tystnaden infinner sig. Ibland hör man nyhetschefens "Jaja" på bred skånska. Och så börjar sporten för dagen och kommer in och bullrar.
17:00 Jag märker om jag blir färdig i tid eller om jag måste jobba över. I dag drog jag vid den här tiden. I går jobbade jag till 19.00 då jag satt med sista redigeringen tillsammans med natten och sporten. Sporten håller sig mycket för sig själva, men de umgås mycket med ekonomin och snackar gårdagens förlust för Sverige, men inget om Bajens vinnartag mot bratiga Djurens gård.

Måste ge en eloge till Mattias för att försvarat sig mot Toto-runkandet och protestant-whisky.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0