En dag på Svenska mästerskapen i yrkesskicklighet

Nu när jag såg att Perry gjort en liten kortfilm så vill inte jag vara så mycket sämre. Därför frågade jag Lars-Göran i dag om vi inte skulle åka iväg 12 mil till Jönköping och spela in lite intervjuer med folk från Yrkes-SM. Lars-Göran tyckte självklart att jag måste bräcka Perry så han packade ned macbook, videokamera och stativ i en väska. Sen startade vi tjänstebilen och for iväg.

Här blev det en artikel med André Axelsson. Lugnaste killen den här sidan tullarna. Länkat där finns lite andra godbitar som webb-tv-intervjuer med några tävlande, Bildspel och faktaartikel.

Det har varit mycket jobb i dag, lirade runt med press-kortet runt halsen och drack kaffe. Kände mig oehört viktig. Roligast var när jag sprang på min granne Musse från Stockholm och hälsade på honom när han jobbade som publikguide. Han gav den paffaste minen den här sidan tullarna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åhe musse!

2008-05-15 @ 22:06:07
Postat av: E.P

Jag gillar er nya blogg skarpt, sa jag det?:D

2008-05-16 @ 02:12:00
URL: http://lickyourboots.blogg.se/
Postat av: Sune

Jag gillar lastbilschaffisen, där har vi en äkta smålänning. Synd bara att du inte hittade några killar som borrade i cement, det hade jag velat se. Möjligtvis några rejäla karlar som sågar i sten också.

2008-05-16 @ 09:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0