En ny dag gryr

En ny dag har så påbörjats i Stockholms stad. Vaknar vid sex-tiden av att jag fryser och saknar min flickväns kropp att krama om ohc bli varm både i fysisk mening och inombords. Somnar om, klockorna i mitt hus börjar ringa både här och där. Suckar djupt, tar några vinglande steg ner för stegen och med nyvakna steg slår jag skiten ur väckarklockan i vanlig ordning. Knäpper på datorn, tar på mig morgonrocken och dukar fram frukost. Får ett SMS av min flickvän som får mig att både le och gråta en skvätt. Äter frukosten samtidigt som jag läser in vad som hänt under natten på webben. Plockar undan frukost, laddar kaffebryggaren, klär på mig kläder och går ut och tar morgonens första cigg. Kommer upp till lägenheten, tar med mig DN in, häller upp en kaffekopp och läser DN:s huvuddel noggrant. Häller på en ny kopp kaffe, skummar snabbt igenom Ekonomidelen och läser lite förstrött sporten. Öppnar kulturen, läser lite här och där. Funderar över "den nya mannen", ett ämne Nöjesguiden skrev betydligt mer underhållande om för ett år sedan. Vad DN:s skribent ville förmedla fattade jag aldrig och lämnade den artikeln. Läser om den skäggige fransmannen Tellier om hans något uttjatade koncept om att knulla, göra musik och fransmän. Utan ens ha lyssnar på hans skiva blir jag bara mer osugen att göra det efter den intervjun. Sen läser jag Rocky, skrattar lite och sveper mitt kaffe. Där och då känner jag att "Nu kan dagen börja".

Så ser en helt normal vardagsmorgon ut för mig här i Stockholm. Nu behöver jag aldrig mer skriva det utan när jag menar "morgonrutinen" så är ni nu väl införstådda i hur det går till. Bra, bra. Nu ska jag skriva lite artiklar och krönikor, jes, jes. Idag blir det kanske fik med Joss, träffa Frida (skoj, skoj, skoj) och korpfotboll på aftonen. Inatt kommer jag sitta upp och layouta artiklar känner jag. Men så länge, tills jag har något med vett att skriva, bidar jag min tid i Word. Ha en trevlig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0