En resa till fäderneslandet

Ser att vi börjar få in fler kommentarer än inlägg här på bloggen. Det är ett steg i positiv riktning, men vi ska bli ännu mer (im)populära. Just nu sitter jag långt ute på vischan i Möcklehult hos mina föräldrar. Har skruvat ihop möbler i dag i deras asnajsa, nya lägenhet vid folkets park i Växjö. I morgon ska vi dra det sista flyttlasset innan vi kan flytta in.
Växjö-bor: Kommer att jobba 08:30-17:30 vardagar, men efter det är jag på att göra något och lära känna det småländska höglandet lite närmre. Såg förresten nu att våra hemska lärare har gett oss i uppgift att skriva en 8 sidor lång rapport om praktiken, så i sista veckan kommer jag kanske jobba dygnet runt. Helgerna ska i alla fall hållas fria. Jag är faktiskt rätt nervös inför praktiken, på att jag inte kan hålla deadline eller på att de kommer dra skämt om min längd och be mig koka kaffe i två veckor.
Har också lite separationsångest från väl välda delar av Stockholm. I sommar kommer jag också ryka på en hel del jobb. Livet består bara utav jobb, kan man inte bara få softa i stället för att bara producera dagarna i ända?

Nu ska jag sova bort mitt ryggont och min värk i lederna. Önskar att jag hade haft en rullstol och en personlig assistent som körde runt mig, matade mig och torkade mig i röven efter toabesök. Men det är ju jag det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0