Hemma igen

Nu har jag kommit hem till Stockholm efter två veckor i Växjö. Det har varit en trevlig tid på Smålandsposten. Jobbet var det roligaste jobbet jag haft. Slutade på topp med att min artikel hamnade på framsidan i gårdagens papperstidning. Fick beröm för mina insatser och ett välkomnande för sommarjobb nästa sommar. Jag kan konstatera att det har varit mycket roligare att jobba som journalist än att läsa till det.

Nu väntar det tjocka arbetet med att rensa upp i lägenheten, komma på hur man ska ha råd att handla mat efter att ha ätit ute i två veckor, skriva 6-8 sidor rapport om praktiken och köpa in material inför föreningens vårstädning.

Haha, jag vet inte hur det är med er, men jag tycker det är roligt att det inte går veta om det är jag eller Sune som skriver inlägg här ibland. Vi borde kanske börja signera inläggen lite oftare. Men, tja. Vi är väl rätt lika ändå, och viktigast är inte avsändaren, utan texten.

Läste Andres Lokkos krönika i Svd i går. Jag har följt hans krönikor i snart tre år nu, och fan vad illa han skriver!
Långa, bakvända meningar som är svåra att följa med i -speciellt med avbrotten mitt i som hans tankestreck gör- och de högtravande ordvalen. Men, men. Det går inte komma ifrån att han antagligen är Sveriges bästa musikkritiker. Till exempel Jan Gradvall skriver mycket bättre än Lokko, men han har inflation i högsta betyg och delar ut dem till höger och vänster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0