Jag förs framåt av kraftiga vindar

Goddagens läsare, beundrare och haters. Idag skiner solen i Frillesås. Just nu är jag glad över att min deadline för mitt skrivarbete har flyttats fram tills på onsdag. All den ångest som ridigt mig nätterna igenom har fått sig en spark i magen. Jag andas ut lite och släpper planerna på att skriva mer för idag. Jag avvaktar med det tills tågresan hem imorgon. Istället ska jag umgås lite med min flickvän som för tillfället är på jobbet. Ser att TV4 Sport visar Bajen-IFK Götlaborg idag, kanske slänga ett öga på den matchen. Hade mer än gärna stått på Söderstadion och gastat "Hat, hata, hata Göteborg" och liknande ramsor. Får göra det framför tv:n istället.

Igår arrangerades det en liten grillfest här i huset för Olivias vänner och bekanta. Trevligt att sitta ute i solnedgången, äta god mat, dricka kall öl och röka tre cigaretter för mycket. Fick lära de stackars vilseledda Västkustarna i att förstå lite om Stockholm. Till exempel att förklara för de att Spy Bar inte är stället man ska gå till för att hitta gamla dokusåpa-lirare. Tyvärr kände jag att min cynism för omvärlden gjorde det rätt svårt för mig att föra samtal med normalt funtade människor igår. Så jag satte mig på en kulle, tog mobilen och ringde upp min brother-in-crime, Simon och väckte stackarn ur sin sömn för att få snacka skit i allmänhet. Vi pratade i en kvart, sen gick jag runt och städade i två timmar kändes det som mitt i natten, lite småfull ackompanjerat av huvudvärk. Inte optimalt men sådant som måste göras.

Fick ett Facebook-meddelande från Sanna igår om att vi borde flytta till Berlin i sommar. När jag läste det kändes det som herren tog fram stora släggan och drämde den i huvvet på mig. Jag satt säkert i en kvart och förbannade mitt liv. Istället för att hänga i Berlin eller Stockholm i sommar blir jag fast i Värnamo, jävla, jävla Värnamo. Gud vad jag inte vill det. Jag hatar pengar, pengar är fanimig det värsta mänskligheten uppfunnit. Om jag inte dränerat min ekonomi så totalt det senaste året hade jag kanske inte behövt dra till Värnamo i sommar. Men nu sitter jag i skiten och ska väl försöka göra det bästa av situationen. Ack vad bitter jag är.

Lite senare idag ska jag nog bjuda på lite favoritklipp från tv-serier jag uppskattar. Om jag orkar och om Bajen vinner, förstås. Fortsätt nu att njuta av den underbara, lediga vårdag det faktiskt är, det ska jag göra i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

sune, vad är det för inställning?! värnamo i sommar kommer ju bli fest. lite vänner och lite vin är allt man behöver. skärpning!

2008-05-04 @ 19:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0