Mattias svarta lista

I sann konsumentupplysingsanda tänker jag införa ett litet moment här på bloggen. Nämligen en svart lista på företag och annat jag varnar er, kära läsare, att ha någon som helst kontakt med. Jag tänker börja med att skriva upp satans lakejer nummer ett, Bredbandsbolaget. Där har vi ett gäng lallare som inte borde få syssla med affärer överhuvudtaget. De verkar ha som huvudsysselsättning att lura sina abonnenter på pengar. Själv har jag nog blivit av med mer än tusen kronor på deras påhitt. Det hela började med att jag hade ett bredbandsabonnemang hos ovan nämnda bolag i min lägenhet i Värnamo. Det funkade rätt bra, ibland låg det nere men det var oftast inga större bekymmer då. Istället tog det fart när jag skulle bli av med skiten och flytta till Stockholm. När jag skulle säga upp abonnemanget visste jag inte var jag skulle bo i Stockholm och hur det skulle se ut med bredbandsabonnemang här. Så jag erbjöds att frysa abonnemanget i tre månader efter augusti i väntan på svar hur det skulle se ut då. Som jag förstod det skulle abonnemanget upphöra efter dessa tre månader ifall inget nytt hände. Tydligen hade jag fel så i slutet av förra året började fakturor på ett bredbandsabonnemang jag inte ens hade droppa in i postlådan. Jag betalde en eller två, minns inte riktigt, innan jag fick nog. Så jag ringde upp deras kundtjänst och det är hittills första och enda gången jag blivit upprörd på riktigt i kontakt med olika bolag. Under samtalet uttalades en hel del svordomar och hot men det gav effekt för några fler fakturor dök inte upp. I februari/mars dök det upp ett brev om att jag skulle skicka tillbaka mitt modem, om så inte skedde kommer en avgift på fem hundra att dyka upp. Modemet som låg hemma i Rydaholm skickade mina föräldrar tillbaka den 27 mars enligt postens anteckningar. Trots detta fick jag för en vecka sedan en faktura på att jag var skyldig BBB fem hundra kronor för ej återlämnad utrustning. Inom mig kokade det och idag ringde jag tillbaka till deras satans lakejer. Jag var förberedd på att ta till svordomar och hot igen men istället kläcker den käcka damen ur sig att modemet hade kommit in igår och det bara var att riva fakturan. Hur i helvete kan det ta två månader att få fram ett modem? Herrejesus liksom. Både jag och mor min tror att det finns något slags system hos BBB att försöka lura konsumenter på pengar. Jag har skrivit om BBB på min andra blogg och jag skriver det här igen.

SKAFFA ALDRIG ETT ABONNEMANG HOS BREDBANDSBOLAGET, ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG. KOM IHÅG DET

Så nu står det ett namn på min svarta lista:
Bredbandsbolaget.

/Sune

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0