Murveln inom mig

Vilken dag, vilket väder och allt det där. Jag har förpassat mitt kontor ut på altanen där solen just nu strålar som mest. Just i detta nu är det rätt svårt att tycka illa om livet. Här ute kan jag skriva, röka en cigg och dricka en kopp kaffe. Det är såhär livet som journalist alltid borde vara. För mig är sinnebilden av murveln en kaffeberoende man med illasittande kavajer och en cigg som ständigt hänger i mungipan. Hemma i Sthlm är det lite svårt att leva upp till den bilden då rökning inomhus är strikt förbjudet. Så jag lever ut mina drömmar nu.

murvel
Murvel, never goes out of style. Foto. Olivia.

Nu är skrivandet i full gång. Det blir inte bra, det tror jag verkligen inte. Men text blir det, text i mängder. Ska bara skita ur mig 1500 tecken till så är "fucktaartikeln" i hamn. Efter det ska en krönika produceras och artiklarna ska layoutas. Skoj skoj.

Idag har min kompanjon skrivit tenta. Jag hoppas det gick bra för dig kompis, du är ju en VG-lirare, tur att någon utav oss två håller fanan högt. Åter till arbetet. Hejdå

Kommentarer
Postat av: Simon

VG starkt tvivel på. Nu ska jag ut och lira lite boll i leran i fullt Valencia-ställ.

2008-05-02 @ 14:06:09
URL: http://svartepetter.blogg.se
Postat av: Sune

Jag hoppas på ett genomgripande matchreferat när du kommer hem. Och om ni förlorar, gör dig inte mödan att komma tillbaka till Sthlm från Vxö.

2008-05-02 @ 14:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0