Några soulrökare på det

Reklam kan vara bra, särskilt ifall reklamarna rotar lite i skivarkiven och tar fram gamla fina soulhits. För er som inte känner mig så väl kan jag intyga att soul, särskilt sådan som tillverkades på 60-talet har en speciell plats i mitt hjärta. Det är den absolut bästa dansmusiken, alla gånger. Några få gånger har jag varit på soulklubb och varje gång har jag dansat hela natten lång. Så medryckande, så dansant, bättre blir det inte. Så när jag sitter hemma och bara mår dåligt brukar jag Youtuba fram lite gamla rökare för att få en mening med livet. Vi har pianot, blåset, up-tempot och körerna, viktiga beståndsdelar i en lyckad soulrökare. Så jag bjuder på fyra favoriter att lysa upp dena gråa, trista onsdag.



Chairman Of The Board - Give Me Just A Little More Time


The Isley Brothers - This Old Heart Of Mine



The Temptations - Get Ready (kolla movesen, BSB med flera kan ju fan slänga sig i väggen)


The Four Tops - I Can't Help Myself


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0