Onsdag

Idag är det onsdag, som ni alla säkert redan vet. Dagen har hittills varit till all belåtenhet. Går upp vid halv tio, äter lite frukost samtidigt som jag scannar av webben i jakt på det senaste. Går ut på bakgården och tar en cigarett. Brygger kaffe, läser DN och röker lite mer sen. Som vanligt med andra ord. Ur datorns högtalare ljuder Spiritualizeds nya skiva "Songs in A&E". En artist som väcker minnen till liv igen. Minnesbilderna är sommarkväll, Grön Tuborg, blont hår, mjuka läppar, Marlboro Lights och Spiritualized som gör en formidabelt vacker spelning. Vad som hände den kvällen ligger som en ganska stor grund i att jag i dagens läge, trots ekonomiska bekymmer och sånt, kan skatta mig lycklig. Bättre spelning har jag sällan varit med om, både på ett personligt och ett världsligt plan. Jag mår bra av att tänka tillbaka på det, jag får lite gåshud och ett bultande hjärta.

Dags att försöka ta tag i livet nu, fixa det som fixas bör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0