Public service-kommentar

Har faktiskt lite dåligt samvete för att jag inte har producerat så mycket text här. Men, men. I princip har jag bloggat i pappersformat. För 90 000 läsare fick jag reda på i går, sånt kan göra mig lite skakis.
    I SVT- debatten håller jag helt och hållet med Sune. Jag betalar TV-licens och allt, men ska min själ hoppa av den snart. SVT visar lite bra amerikanska serier, men de är mitt på natten och då är bara social-bidragarna uppe. Musikbyrån, Kobra och Sportspegeln funkar också. I dag har SVT gjort en manifestation som inga andra kanaler hade gjort, när de visade Englas begravning. En fråga är vilka psykon det är som sitter och kollar på barnbegravningar på TV;n, här tycker jag att det har varit en väldigt, väldigt osmaklig indelning på vad som är offentligt och vad som är privat.
Axess TV, Åttan och framför allt ZTV är de kanaler som trots det rätt jordnära och sunda behovet av ekonomiska spelregler, får det att funka.

I går var jag ute och upplevde Växjös studentliv på campus. Kom in på ett ställe som heter Stallarna med ett förfalskat kårkvitto. På kvittot står det att jag har betalat in min kåravgift från Föreningssparbanken, som inte funnits på flera år.             Vakterna kastade bara ett kort öga på det, sen kom jag in. Känns som om det lika gärna kunde vara Kalleankabanken på kvittot. Tja, sen var det en massa röriga rum, studenter i för stora skjortor och med billiga drinkar i handen som sjöng med i trance-sånger. Det är nästna av en befrielse att upptäcka den delen av Sveriges nöjesliv också. I Stockholm är studentlivet inget man upptäcker. På kårpubarna är det bara utbytesstudenterna som hänger, då de inte känner någon annan.  

Jag har hört att det är Pingstafton i kväll, kan det stämma?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0