Repar mod

Jag repar mod igen. De senaste dagarna har varit en slags melankolisk och deprimerande festival. Men den perioden drack jag farväl av under natten som var. Som belöning vaknade jag framåt halv ett med en rejäl betonghjälm. Lite frukost och kolsvart kaffe gjorde sitt och så var jag människa igen. DN blev en liten läsfest idag, två timmar blankt att läsa ut. Innan funderade jag lite över gårdagens vilda diskussioner kring köksbordet om det mesta. Roligast var att såga min klasskompis musikprojekt utan att ens ha hört det. Minns även citatet "det är sådana som ni som runkar till Toto", någonstans efter det ebbade den diskussionen ut och det blev mera tjat om rättegångar, domar etc. etc. Hamnade i samspråk med en man som kom från Alvik klockan halv fyra i väntan på att nattbussen skulle komma. Han var lite upprörd över att en ung tjej, 19 år, var ute på Kvarnen med sin lärare. När det gick upp att hon kom från Salem fanns inte mycket mer att säga. Det var ljust ute när jag gick och la mig, det kändes sjukt men ändå vackert.

Nu tänkte jag sätta mig och fundera över köksknivar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0