Sommarens look, del 3

Upprullade chinos och färgglada strumpor är verkligen förra sommaren, de enda som kör på det nu är hopplöst omoderna göteborgare som nu lagt sina Nudiejeans på hyllan.

Abropå min krullige vän Sunes idéer om sommarmodet: Kaftan hade varit väldigt skönt, speciellt eftersom jag redan har en mossgrön sådan, inköpt i Jordanien. Problemet är att jag äter bacon och det är varken Koscher eller följer Sharian. Torparlooken passar bra in då jag ska arbeta hela sommaren, precis som mina förfäder slet så att svetten lackade i den steniga, småländska jorden.

Jag siar att i sommar är det skägg & jeansjacka som gäller. Alla tuffingar har skinnjacka, men jag har alltid varit en fan av jeansjackor. Sen ska man inte lita på Sune som tror att Yachtrock är sommarens musik, det är fel. Det var förförra sommaren.

Simons tre heta sommartips:
1. Jeansjacka
2. Skägg
3. Krautrock

Kommentarer
Postat av: Sune

Jag gillar inte när du far med osanning om mig. Jag har aldrig påstått att yachtrock är sommarens musik, jag är mycket väl medveten om att den hade sin period sommaren 2006. Nu förefaller det bara så att jag råkade vara sugen på yachtrock i sommar. Därför vill jag gärna sitta på landet i fred och lyssna på yachtrock och vara hopplöst ute och efter. Ifall krautrock blir sommarens musik lovar jag att äta upp en 22 fots segelbåt.

2008-05-29 @ 13:00:39
URL: http://svartepetter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0