Sportnytt hänger inte med

Ibland kan en rätt trist sändning av Sportnytt nå oanade höjder. När inslaget om AIK-Halmstad rullade igång och hållt på kanske 20 sekunder hör man hur kvinnan som kör speakerrösten börjar komma av sig. Sen helt plötsligt får vi sanningen på ett fat när hon utbristen "Fan, vi måste ta om". Först förstod jag inte riktigt vad som hände men efter några sekunde greppade jag händelsen, lutade huvudet bakåt och utbrast i ett formidabelt konferensskratt i min ensamhet. Anmärker på att hela sändningen var rätt tafflig och utstrålade mycket osäkerhet. Är det alla personalnedskärningar som börjar visa sig?

Tittade på Kobra innan. Var lite annorlunda men lite förutsägbart. Fotbollsreportrar är rätt förutsägbara och det slutade helt enkelt med att de istället för fotboll körde kultursnack i samma jargong som med fotboll. Inte speciellt roligt eller givande men det var ett gott försök. Håll er till fotbollen pojkar. Imorgon ska jag nog titta på vad Kobra-gänget hittade på med Fotbollskväll och om de lyckades övertrumfa sina kollegor, vilket inte kan vara så svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0